• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 247
Mottagna reaktioner
845
Poäng
717
Är det någon som arbetar inom finans som fått behålla jobbet vid löneutmätning ? Kan vara bra att veta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 247
Mottagna reaktioner
845
Poäng
717
Exakt och då har du fortfarande dörren öppen win win :)
Tack har dock bestämt mig nu för att släppa allt även om jag får ha löneutmätning ett tag orkar inte leva i ett luftslott längre har försökt ett år att få ihop allt
Det enda jag är rädd för är mitt jobb men då får jag bli arbetslös lär dock inte få något nytt heller men då får jag ta det
 

Frökenmittilivet

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
75
Poäng
217
Tack har dock bestämt mig nu för att släppa allt även om jag får ha löneutmätning ett tag orkar inte leva i ett luftslott längre har försökt ett år att få ihop allt
Det enda jag är rädd för är mitt jobb men då får jag bli arbetslös lär dock inte få något nytt heller men då får jag ta det
Samma här, inte mycket annat att välja på, tror och hoppas du inte behöver vara orolig över jobbet <3
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 247
Mottagna reaktioner
845
Poäng
717
Samma här, inte mycket annat att välja på, tror och hoppas du inte behöver vara orolig över jobbet <3
Nej dottern är dock mest ledsen o henne har jag svikit. Sämsta mamman men orkar inte mer. Förslker få tag i en budget o skuldrådgivare för alla mina tusen frågor
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 247
Mottagna reaktioner
845
Poäng
717
Kommit till insikt med att jag inte kommer längre trots betalplaner och har redan brixo och trots nytt jobb och högre lön o jämkning går det ej längre. Att hålla på o pyssla varje månad håller ej i längden
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 899
Mottagna reaktioner
1 886
Poäng
1 277
Nä mest nyfiken skulle jag släppa allt skullr jag få massa pengar över och om man fär över dem till dottern t ex och t ex går på spa det kan man inte utmäta. Bara undrar ? Nyfiken
Som sagt, du får göra vad du vill. Om du släpper allt och låter det gå till kronofogden för utmätning/löneutmätning tittar de ju inte på vad du gjort med dina pengar. De tittar bara på om du har några utmätningsbara tillgångar och förbrukade konsertbiljetter, spa-besök mm är ju naturligtvis inte utmätningsbara. Men fastigheter, pengar på dina konton, dyra smycken, fordon etc är ju det. Och överskott på din lön.
Så alla gör ju olika med de pengar de ev har över när de släppt allt. En del köper på sig det de behöver inför framtiden, som kläder och skor, torrvaror, busskort. En del sparar kontanter ”i madrassen”. En del försöker hitta konton som kronofogden inte kan hitta. En del sätter pengar hos någon annan som de litar på ( partner, kompisar). En del lyxshoppar. Och en del bryr sig inte eller tänker inte på det. Och en del betalar av några skulder.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
Kommit till insikt med att jag inte kommer längre trots betalplaner och har redan brixo och trots nytt jobb och högre lön o jämkning går det ej längre. Att hålla på o pyssla varje månad håller ej i längden
Vad är planen nu ? <3
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 247
Mottagna reaktioner
845
Poäng
717
Släpp rubbet i slutet av maj är mitt råd. Finns ingen nytta med att fortsätta betala dom. Skapa ett startkapital och spara allt du kan om du blir beviljad istället. Säg att du strikt kan spara undan 10.000 i månaden. När skuldsaneringen drar igång så har du ett startkapital på 50.000-60.000. Det eftersom du inte kommer hinna på löneutmätning (förutsatt du är ikapp idag) innan ansökan hanteras.

Om handläggaren tar upp något om det (vilket jag inte tror) så skyll på att det är i samråd med och på skuldrådgivarens rekommendation som du valt att släppa alla lån. Vilket du borde gjort för länge sen, men har fortsatt betala allt du verkligen kunnat, vilken handläggaren trodde var positivt för din skälighet till att bli beviljad skuldsanering.
Har i natt med 1,6 MSek i skulder bestämt att släppa allt men har massa frågor
Hoppas få behålla mitt jobb då jag jobbar inom finans.
Ska jag betala lute på några skulder ?
Komner kunna lägga undan pengar kan man göra det tills ev löneutmätning börjar nån skuldsanering lär jag inte få har för ntya lån
Sedan min mans konto o dotterns klnto i deras namn får de behålla sina pengar ?
Min tjänstepension tar det den o betalar av skulddr med ? Massa,frågor inga svar
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 247
Mottagna reaktioner
845
Poäng
717
Ja har inget val än att släppa allt det går inte och att ta lån för att lösa andra lån löser inte problemet o är för överbelånad
Pratat med familjen dottern tar det värst och jag tänker mest om jag får behålla mitt jobb inom finans. Jag känner bara att pysdla o ta från krediter hela tiden ör inte hållbart. Om jag får behålla mitt jobb så får jag enligt kfm förbehållsbelopp behålla en väldigt stor summa varje månad och slipper pyssla. Men har tusen frågor i mitt huvud nu utan svar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp